III AL-Lohjan EMIT-AS

Hesasarjan kolmas ja viimeinen osakilpailu ajettiin sunnuntaina 30.11.2003 välillä Nummenkylä - Lohja.

Orkesterinjohtaja:Rauno Nurminen
Ratamestarit:Kari Juhonen
Jukka Lahtinen
Katsastus:Tenho Helin
Tuloslaskenta:Kari Mamia

Tulokset

Ratamestari J. Lahtinen pääsi työkomennukselle Britanniamaahan viikkoa ennen h-hetkeä. Jukka teki radat viimeistelyä vaille valmiiksi, toiselle ratamestarille ja valvojalle jäi tehtäväksi vain pieniä kosmeettisia muutoksia.

Perjantai-iltana kartat ja kilpailupaperit olivat valmiina, lauantai jäi aikaa RT-asemien viemiseen. Tällä kertaa oltiin sovittu, että RT-asemia ei kylvetä joka käännökseen ja tämä päätös helpotti suunnattomasti sekä maastoryhmän että tuloslaskennan työtä. Erot syntyivät silti.

Lauantai-iltana RT-asemia vieneeltä ryhmältä valvoja/katsastus kuului yllättävä uutinen: reitille on perjantaiaamun jälkeen tupsahtanut jostain talon perustukset. Tehdäänkö uudet kartat, laitetaanko MRT vaiko kilvitetäänkö? Valittiin viimeinen vaihtoehto. Tehdään vielä lisämääräys lähtöpaikalle. Emit-kisassa päätimme käyttää yhtä miehitettyä AT-asemaa. Tätä varten tulostenlaskija viilasi koko lauantai-illan tuloslaskentasovellustaan: aikojen perusteena tulee aina olla todellinen kellonaika mutta ajat tulee saada laskettua emitin tulosteen väliajoista.

Kisapäivä oli pilvinen ja lämmin, plussaa oli hiukan vajaa kymmenen Celsius-astetta. Lumet olivat sulaneet ja suurimmat lätäkötkin olivat osittain kuivuneet. Reitille oli lähdössä reilu kolmekymmentä AS-harrastajaa. E ja C-luokille reitti oli hiukan reilun tunnin pituinen, MAB:lle puolitoista tuntia.

Orkesterinjohtaja piti järjestystä yllä Nummenkylän Nesteellä ja kaikki saatiin sutjakasti reitille. Ja reitiltä pois myös. Tuloksia ei tarvinnut vartoa sietämättömän kauaa, mutta sarjapisteiden laskennassa oli pientä sählinkiä. Palkinnot jaettiin tulosliuskojen mukaan kunkin luokan kolmelle parhaalle parille, mutta: tulosliuskoissa oli pieniä inhimillisiä virheitä. Joka luokan kulta ja hopea matkasivat kyllä oikeaan kotiin, mutta C- ja B-luokkien pronssipalkinnoissa taisi käydä pieniä huteja. Toivottavasti aiheuttamamme huutava vääryys saadaan korjattua vielä jossain välissä.

Lohjalle tämä harjoitusajo oli toistaiseksi viimeinen, talvella ja keväällä on vaihteeksi ihan oikeita kilpailuja tulossa. Kausi 2003 päättyi, mutta tammikuussa mennään taas kovaa... Kiitoksia kaikille talkoissa mukana olleille ja osallistujille!

Tuloksia, joitain kuvia ja analyysejä...